Monday, September 15, 2008

bicara satu ratus empat puluh tujuh

bukan mudah untuk mengambil hati seseorang..
apatah lagi jika seseorang itu sudah mempunyai perasaan 'tidak suka' terhadap diri kita atau apa sahaja yang bersangkut-paut dengan diri kita.
mungkin apa yang saya lakukan tanpa disedari telah mengakibatkan seseorang berasa kecil hati..
saya minta maaf banyak2 kalau awak tidak suka dengan apa yang saya lakukan..
kalau awak merasakan bahawa saya hanya berpihak pada yang bijak pandai sahaja,
awak berhak untuk merasakan begitu.
tiada orang di dunia ini yang tidak mempunyai sedikit perasaan atau sikap suka memilih atau 'pilih bulu'..
dan terimakasih banyak2 kerana telah membuat yang terbaik dalam setiap apa yang telah saya berikan..
dan saya minta maaf sekali lagi kalau awak merasakan bahawa apa yang telah awak lakukan itu sia2 sahaja..
jangan sesekali 'put in effort' hanya untuk 'impress' guru..
"put in effort for your own good"
maaf kalau awak rasa bahawa saya bukan seorang pendidik yang baik.
dan terimakasih kerena telah menyedarkan saya akan kesilapan saya sendiri.
:)

No comments: